איך לבחור שואב אבק?

איך לבחור שואב אבק?
איך לבחור שואב אבק?

שמירה על ניקיון הבית מתחילה ברכישת שואב אבק עוצמתי, שיכול לקצר את משך העבודה ולסייע בהתמודדות יעילה עם לכלוך.

אם גם אתם מעוניינים ליהנות מבית מבריק אבל עדיין מתלבטים איך לבחור שואב אבק רובוטי או איזה שואב שוטף הכי טוב עבור סוג הרצפה שלכם – אספנו עבורכם את כל המידע שיעזור לכם לקבל את ההחלטה המתאימה.

 

אופן השימוש

חלקנו אוהבים לבצע את פעולת השאיבה בעצמנו, לעבור עם השואב בין הפינות הנדרשות ולוודא שכל חלקי הבית נקיים. אחרים לעומת זאת, היו מעדיפים ללחוץ על כפתור ולשוב אל בית נקי מאבק לאחר שפעולת הניקיון כבר בוצעה. שואבי אבק נחלקים למספר סוגים עיקריים, מתוך כוונה לספק פתרון איכותי שמותאם לצורכי השימוש ולהעדפותיו של כל משתמש. שואבי אבק רובוטיים מומלצים למי שמעוניינים ליהנות מבית נקי, ללא צורך בתפעול המכשיר בזמן אמת. שואבים כאלה מיועדים לבצע את העבודה באופן עצמאי, לעבור על פני השטח שהוגדר עבורם ולשוב אל תחנת העגינה בסיום.

 

לרוב ניתן לתזמן את תחילת העבודה של שואבים רובוטיים, כמו למשל Xiaomi Mop 2 Lite, גם מרחוק באמצעות יישומון ייעודי. כך שתוכלו להגדיר את הזמן והשטח שינקו, ולשוב אחרי שהשואב כבר סיים את החלק שלו. לצד שואבים רובוטיים שמיועדים לאסוף לכלוך ואבק, קיים גם שואב שוטף רובוטי – שמגיע עם מיכל מים ולכן יכול לאסוף אבק ולשטוף את הרצפה במקביל. Dreame F9 מציע שאיבה עוצמתית, מגב גדול ובקרת מים למניעת דליפות. כך שאם אתם מחפשים פתרון כולל שישלב בין ניקוי לשטיפה, שואבים שוטפים הם הפתרון שלכם.

 

מי שמעדיפים לבצע את פעולת השאיבה בעצמם, בכדי לעבור על אזורי בית שזקוקים לתחזוקה מיוחדת או לעקוף "מכשולים" ששואבים רובוטיים לא תמיד מצליחים להתמודד איתם, יכולים לרכוש שואבים אלחוטיים. בשונה משואבי האבק הסטנדרטיים שכולנו מכירים, שואב אבק אלחוטי אינו מחייב חיפוש שקעים פנויים – ולכן מאפשר לנוע בקלות ברחבי הבית כולו, ועל ידי כך לחסוך זמן ולנקות כל חלל בקלות.

 

מאפיינים ייחודיים

כאמור, שואבים שונים עונים על צרכים שונים, ולכן לשאלה איזה שואב אבק אלחוטי הכי טוב אין תשובה חד משמעית. ובכל זאת, כדי למצוא את שואב האבק שיתאים לבית שלכם, ניתן לצמצם את הבחירה על ידי התמקדות בתכונות ומאפיינים ייחודיים שרלוונטיים עבורכם. אם אתם מעוניינים לשאוב ולנקות את הספות, השטיחים וריפודי הרכב, תוכלו לרכוש שואב אבק לשטיחים ואריגים שמיועד לתחזק אותם. BISSELL 2982N לדוגמה, הוא שואב אבק אלחוטי ונייד, שיכול לנקות ולהסיר כתמים ולכלוך מספות, מזרונים, שטיחים וכדומה, באמצעות מברשת טורבו מסתובבת שמספקת ניקוי מהיר ויסודי, תוך שאיבת הלכלוך אל מיכל ייעודי.

 

אם אתם מתלבטים איזה שואב אבק רובוטי מומלץ לבית עם מדרגות או משטחים שונים, אין ספק ש-IRobot הוא אחת מהבחירות המובילות. IRobot 698 למשל, מזהה מדרגות ולא נופל מהן, מתאים את עצמו למעבר בין משטחים שונים (כלומר עובר בקלות מהרצפה לשטיח) ומיועד לניקיון רצפות, שיש, שטיחים, פרקטים ועוד.

 

עלויות

השוואת שואבי אבק אלחוטיים, רובוטיים או שוטפים, צריכה לקחת בחשבון גם את נושא המחירים. החדשות הטובות הן שניתן למצוא מגוון דגמי שואב אבק שוטף, אלחוטי ורובוטי בקטגוריות מחיר שונות – כך שתוכלו ליהנות מבית נקי בתקציב הרלוונטי עבורכם. מחפשים שוטף רצפות מומלץ? בקטגוריית שוטפי הרצפות באתר שקם אלקטריק DUTY FREE מחכים לכם מבחר דגמים מבית מותגים כמו Tineco ו-Bissell, שמציעים פתרונות ניקיון מתקדמים במחירים ידידותיים במיוחד.