מדיניות ביטול עסקה
בהתאם לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981 והתקנות שתוקנו מכוחו, לרבות תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) התשע"א-2010 (הכול ביחד להלן: "התקנות"), ביטול עסקה יתאפשר עד חלוף 14 ימים מיום קבלת המוצר, ובלבד שמחיר המוצר עולה על 50 ₪ ושהמוצר ואריזתו לא נפגמו ולא נעשו בהם כל שימוש, והכול למעט מוצרים שזכות ביטול העסקה לגביהם מוגבלת בתקנות ו/או במדיניות זו.
יובהר, כי אף הדלקת המוצר ו/או חיבורו לחשמל ו/או לגז ו/או למים ייחשב כשימוש במוצר. עוד יובהר, כי פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב כשימוש במוצר, אלא אם יוכח אחרת. במקרה של מוצר שאריזתו נפתחה, ביטול העסקה מותנה בהשבת המוצר, כולל כל האביזרים הנלווים המקוריים.
לא תחול זכות ביטול עסקה במקרים שבהם הזכות לא חלה לפי התקנות, לרבות ב: ריהוט שהורכב בבית הצרכן, טובין שעל פי דין אין להחזירם, מוצרי מזון (ובכלל זה מוצרים מסוג קפסולות קפה מכל סוג שהוא), טובין פסידים וכן טובין הניתנים להקלטה או לשעתוק או לשכפול, שהצרכן פתח את אריזתם המקורית.
חרף האמור לעיל, ביטול עסקה של מוצר מסוג קפסולות קפה ממותג נספרסו יתאפשר במעמד איסוף המוצר בעמדת שמירת הקניות בעת חזרת הצרכן לארץ בלבד. כמו כן, החלפת מוצר מסוג קפסולות קפה ממותג נספרסו באותו מוצר, אך בטעם אחר מזה שנרכש במקור, תתאפשר במעמד איסוף המוצר בעמדת שמירת הקניות בעת חזרת הצרכן לארץ, כפוף לשיקול דעתה הבלעדי של החברה וזמינות מלאי המוצר.
ביטול עסקה בנוגע למוצר פסיד (כדוגמת מוצרי טיפוח ואוזניות הבאים במגע עם הגוף) לא יתאפשר, אלא אם המוצר הוחזר לסניפי ההחזרה כשהוא ארוז באריזתו המקורית ומבלי שזו נפתחה.
ביטול עסקה בנוגע למוצר מסוג מכשיר סלולר יתאפשר רק במקרה שבו המכשיר לא נפגם, לא בוצעה הפעלה (אקטיבציה) ולא נעשה במכשיר כל שימוש בהתאם וכפוף ליתר הוראות מדיניות זו.
לצורך ביטול עסקה, יש להציג חשבונית רכישה. החזרת התמורה, ששולמה על ידי הצרכן, תתבצע במסגרת ביטול העסקה באופן הקבוע בתקנות לפי הערך הנקוב בחשבונית הרכישה ומותאם לערך המט"ח המעודכן (לפי מדיניות ההמרה של החברה) ליום הרכישה. מהתמורה שתוחזר ינוכו דמי ביטול בסך 5% ממחיר המוצר או 100 ₪, לפי הנמוך מביניהם. ככל שאמצעי תשלום העסקה הוא כרטיס אשראי, תנוכה בנוסף עמלת הסליקה שנגבתה מהחברה.
מובהר, כי בהתאם למדיניות שמירת הקניות, תקופת שמירת הקניות היא לשלושה (3) חודשים (לכל היותר) ממועד הרכישה.
ביטול עסקה, שלא במעמד איסוף המוצר בעמדת שמירת הקניות בעת חזרת הצרכן לארץ, תתאפשר בסניפים הבאים של שקם אלקטריק, לאחר תיאום מול מוקד שירות הלקוחות של החברה:
להלן הסניפים:
תל חנן, חיפה – 04-8201560 – רח' בר יהודה 147, שמי בר, חיפה תל חנן
ראשון לציון מערב – 073-2540380 – רח' ילדי טהרן 5, מערב ראשון לציון
ביג באר שבע – 08-6280439/131 – רחוב חיל ההנדסה 1 מרכז ביג ב"ש
קרית אתא – 04-8406601/2 – שדרות ההסתדרות 248, קרית אתא
סגולה – פתח תקוה – 03-7262428/56 – פינטו 1, צומת סגולה , פתח תקוה
ירושלים תלפיות – 03-7607003/4/5/6/7 – פייר קניג 20, ירושלים
צומת בילו – 08-9354733/08-9354693 – המלך חוסיין 3, בילו סנטר
זכות ביטול עסקה לא תחול במקרים המפורטים בתקנות כמקרים בהם אין זכות כאמור, לרבות כאשר הצרכן שילם בתווי קנייה, בשובר מתנה, בקוד קופון או בכרטיס מגנטי נטען. בכל מקרה, מובהר כי לא תתאפשר החלפה של מוצר או קבלת זיכוי, למעט אם נקבע מפורשות אחרת במדיניות זו.